flyingbyfaith

Alla inlägg under januari 2012

Av Niklas - 9 januari 2012 18:28




http://flyingbyfaith.blogg.se/ 


FlyingByFaith har flyttat till blogg.se


Tack för den här tiden på bloggplatsen.se 

Hoppas du fortsätter läsa mina inlägg på blogg.se istället!

     


Oändlig lycka och kärlek // Niklas







Av Niklas - 4 januari 2012 14:29

Hemma igen.


trysil, rysil, ysil, sil, il, l,---, TRYSIL.

När man kommer till Trysil, eller redan när man kommer till bussen så blir man bara glad. skidor i all ära! men vårat Trysilläger är så mycket mer än bara skidor. (snowboard)


Och vad är det som gör det då? - vet inte, svårt att förklara.. men ska jag säga vad jag tror så är det Gud.

vadå Gud?! undrar du då.

- Jo, Gud. Han är med. Inte för att han inte är det annars, när vi inte är på läger. Men som det står "där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland dem"(matt 18:20) och det stämmer faktiskt. 


På våra Trysilläger är vi över 120st. Och vad gör vi mer än åker skidor och äter mat? -Jo vi umgås. 

Visst snackar vi en del om Gud och funderar lite mer på livet än på ett "vanligt" läger.. Men det stora som jag tror gör att så många vill åka med varje år. Och att det betyder så mycket för många är just att vi umgås. På lika villkor. Tillsammans med varandra och med gud.

Vi är inga helgon (felfria), vi är inte bättre än någon annan verken på att åka skidor eller i guds ögon. Men vi väljer att spendera en vecka med folk ifrån olika bakrund men med ett mål. Att leva, att glädjas och att göra det i och med honom som betyder allt. och det är najs...testa!


Jag hoppas verkligen att många förstår vad jag menar, jag säger inte att du "ska" åka på läger för att möta Gud. För det kan man lika väl göra hemma. Men på ett läger som Trysil så kan man förflytta fokuset lite mer till det som verkligen betyder något och ligger nära hjärtat. För mig betyder det här lägret mycket, inte allt... men mycket! 

-Dels för att jag själv upplevde Gud första gången på mitt första läger och mycket för att gemenskapen vi har där är något fint och fantastiskt! Något jag verkligen skulle vilja att vi kunde ha året runt, 365 dagar om året, 24-7. Med alla i vårta samhälle.

Och jag tror att vi kan ha en sån gemenskap om vi vill. Om vi alla kunde tänka lite mer på varandra än på oss själva. 

(ett bra nyårs-löfte för övrigt) 


Glid i frid och ha ett otroligt bra 2012. kärlek önskar jag eder // Niklas


P.S jag skulle också bara lite kort vilja skänka en rad till Linnea. Det känns så konstigt när sånt här händer! jag kände inte henne så jätte bra men många av mina vänner gjorde det. Be gärna en bön för dem idag. För familjen och alla inblandade i denna tragiska händelse.


-Ibland känns det verkligen som att gud skiter i allt... men jag tror verkligen bara att han bara vill oss gott. Och ofta fattar vi inte hur han kan göra det. Men vi måste inte fatta. Han älskar oss och jag är säker på att linnea sitter vid hans sida och har det bra...  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjenare!

Sjukt kul att du är här (Y)

Den här bloggen är till för alla som vill läsa den! och har du några frågor kring det som står eller till mig så var inte rädd att fråga!

ha de gött // Niklas

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards