flyingbyfaith

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Fattig eller bara snål?

Av Niklas - 5 december 2011 20:13

Nu har jag inte skrivit något på länge... och det beror dels på att jag inte har haft tid, och dels på att jag inte har haft något att skriva om.


På något sätt känns det lite som ett press moment att skriva något smart och tänkvärt. Fast ändå inte, för det är ju inte därför jag skriver. Jag skriver inte för att jag vill ha bekräftelse på att jag är smart! (och om någon tycker att jag är det så tack tack! - fast många tycker nog den raka motsatsen) 

När jag skriver så gör jag det för att jag tycker att jag har något jag vill dela med mig av. Fast det har jag inte riktigt haft på ett tag. Eller så har jag det fast det har kanske varit lite för komplicerat för att jag ska orka skriva om det.?


Jaja, nu skriver jag i allafall! Och det är för att jag vill det! - fast problemet är ju att jag inte vet vad jag ska skriva... Jag sitter liksom bara här och trycker på lite tangenter och hoppas på att det ska bli något bra. (Y)


Men ju mer jag tänker på det så börjar jag tänka på att det snart är jul och jag har inte så hemskt mycket pengar längre nu när jag är arbetslös.. Och det är ju tråkigt! För då kan man inte riktigt köpa allt det där som man vill till sig själv och andra. Men så tänker jag att jag har ju ganska mycket pengar egentligen om man ser till dom som är fattigare än mig. Och då tänker jag som det står i bibeln. -Det spelar ingen roll om jag har pengar. För den som bara bryr sig om sina penagar, kommer aldrig till himlen. Men om man istället för att samla skatter på jorden samlar skatter i himlen så får man det både hundra och tusen faldt igen.


(alltså strunta i om man har penagr att köpa det där extra för, och jobba istället på att skapa den där extra relationen till dina kompisar och din omgivning. samla skatter i himlen. inte på jorden. 

jag tror att många känner som jag inför julen. kraven på vad klapparna ska kosta är ofta höga. men köp istället något billigare och jobba stenhårt på att skapa en relation till dina vänner istället. jag tror seriöst att det blir både roligare och en härligare jul om alla tänkte så. (tänk om alla kunnde tänka som jag, vilken bra värld vi hade bott i... eller inte?) 



P.S Och blir du hemlös och ur fattig på kuppen ; Luk 12:23 "Livet är mer än födan och kroppen mer än kläderna. Tänk på korparna, de varken sår eller skördar, de har varken förrådskammare eller lador, men Gud föder dem. Och hur mycket mer värda är inte ni än fåglarna?"

                                   

 

kärlek och god jul (lite i förskott) // niklas







 
 
Ingen bild

soffipop

5 december 2011 21:15

Det blir liksom så att man tycker du är smart när du skriver om sakerna du vill dela med dig av, eftersom det är bra saker! Keep up the good work :)

Niklas

5 december 2011 21:24

tack du är en klippa soffipop!! bra jobb med T9 där!


mvh // Niklas

 
Ingen bild

Soffipop den äldre

5 december 2011 21:34

Du är smart Niklas! Fler borde göra och tänka som dig, då hade det blivit en bra värld! Tur att du bidrar till att göra LMK till ett gött ställe att hänga på!

Niklas

5 december 2011 21:40

haha soffipop den gamla asså ;)

haha a man gör ju så gott man kan! men jag är inte ensam om att göra LMK bra, vi är allt många! och du bidrar allt mycket du med soffipoop!

haha soffipoop får bli ditt smeknamn (Y)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niklas - 9 januari 2012 18:28

      http://flyingbyfaith.blogg.se/    FlyingByFaith har flyttat till blogg.se   Tack för den här tiden på bloggplatsen.se  Hoppas du fortsätter läsa mina inlägg på blogg.se istället!         Oändlig lycka och kärlek // Nik...

Av Niklas - 4 januari 2012 14:29

Hemma igen.   trysil, rysil, ysil, sil, il, l,---, TRYSIL. När man kommer till Trysil, eller redan när man kommer till bussen så blir man bara glad. skidor i all ära! men vårat Trysilläger är så mycket mer än bara skidor. (snowboard)   Och ...

Av Niklas - 29 december 2011 12:58

Sitter nu i bussen påväg till trysil. Ett gött läger och en härlig nyårs-vecka med mycket skidor, gött häng, andakter, musik, glädje och mycket mat ligger framför.   Vi hoppas alla att denna veckan blir lika bra som vanligt och just nu taggar vi ...

Av Niklas - 25 december 2011 16:10

Sitter hemma i mitt lilla hus och lyssnar på musik. Kom just hem ifrån Västervik. Har som så många andra tillbringat jul-helgen med släkt och vänner. Mina kusiner som flyttat till Västervik ifrån USA för dryg ett år sedan, besöktes av mig för först...

Av Niklas - 21 december 2011 17:35


Har just kollat på en film. "The book of Eli". sjukt bra! se den!   Den handlar om en man, Eli. Han får ett uppdrag av Gud. Att föra den sista existerande bibeln ifrån östkusten till västkusten i USA. Kanske inte så jobbigt tänker du...? -men d...

Presentation


Tjenare!

Sjukt kul att du är här (Y)

Den här bloggen är till för alla som vill läsa den! och har du några frågor kring det som står eller till mig så var inte rädd att fråga!

ha de gött // Niklas

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards