flyingbyfaith

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Fredag, gött e de!

Av Niklas - 18 november 2011 10:29

Vaknade nyss, ska la ta och äta lite frulle snart. Var sjukt gött att sova ut idag, det är mycket nu med praktiken, innebandyn, kyrkan och allt. Man går upp tidigt varje dag, visst det gör man ju när man går i skolan med men inte 05.45 Och när jag sover för lite så blir jag seg, får huvudvärk, och blir förkyld. skit jobbigt!. säkert inget ovanligt men så e de. 


För några veckor sen var jag jag i stockholm(den riktiga staden, som fanny säger) vilket det inte är... men den är sjukt ball ändå.

Vi var på hillsong youth (en fet fet ungdomsgudstjänst) och där var det en kille som snacka lite. Och honom tänker jag på nu. han sa att vi ofta är så inställda på vad vi ska göra och vad som är vårat mål.Så vi glömmer bort att leva i nuet.

Och ibland tror jag att jag och kanske många andra bara kör på liksom. Man pressar sig lite för mycket för man antingen tycker det är kul eller för att man tror att man måste. jag brukar tänka att nu är det bara dom här grejerna, läxorna och den där saken kvar innan det är helg. Och då får jag sova! Men oftst så gör man ju grejer hela helgen också så man hinner ju inte med det då heller. jag gör ofta så, jag bara fokuserar framåt, ibland blir livet lite som en "checklista" och man ska bara bocka av nya grejer hel tiden. 


Nu kanske jag hård drar det lite, men jag tror att vi stressar alldeles för mycket och det leder till att man blir sjuk och kroppen säger ifrån. och då måste man kunna lyssna på sin kropp och säga ifrån när någon frågar om man vill göra något/ vara med på något.


anledningen till att jag började skriva om det här är att jag sitter hemma just nu och är "sjuk" kroppen säger ifrån liksom " du behöver sova niklas" så då gör ja det. Och oftast räcker det med en riktig natt så är man på gång igen.

Men det var ju inte det som var min poäng... jag tänker bara att vi måste fundera lite över vad vi gör, varför vi gör det och vilket mål vi har med det.


Och vi ska inte glömma bort att leva i nuet, glädjas åt det vi gör i vardagen, för det är ju det som är livet. skjut inte upp livet till imorgon lev i dag!

      

Pictures from stockholm, -man kan glädjas åt vardagen även om man är i stockholm och åker bil i 5 timmar!

lycka // Niklas

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niklas - 9 januari 2012 18:28

      http://flyingbyfaith.blogg.se/    FlyingByFaith har flyttat till blogg.se   Tack för den här tiden på bloggplatsen.se  Hoppas du fortsätter läsa mina inlägg på blogg.se istället!         Oändlig lycka och kärlek // Nik...

Av Niklas - 4 januari 2012 14:29

Hemma igen.   trysil, rysil, ysil, sil, il, l,---, TRYSIL. När man kommer till Trysil, eller redan när man kommer till bussen så blir man bara glad. skidor i all ära! men vårat Trysilläger är så mycket mer än bara skidor. (snowboard)   Och ...

Av Niklas - 29 december 2011 12:58

Sitter nu i bussen påväg till trysil. Ett gött läger och en härlig nyårs-vecka med mycket skidor, gött häng, andakter, musik, glädje och mycket mat ligger framför.   Vi hoppas alla att denna veckan blir lika bra som vanligt och just nu taggar vi ...

Av Niklas - 25 december 2011 16:10

Sitter hemma i mitt lilla hus och lyssnar på musik. Kom just hem ifrån Västervik. Har som så många andra tillbringat jul-helgen med släkt och vänner. Mina kusiner som flyttat till Västervik ifrån USA för dryg ett år sedan, besöktes av mig för först...

Av Niklas - 21 december 2011 17:35


Har just kollat på en film. "The book of Eli". sjukt bra! se den!   Den handlar om en man, Eli. Han får ett uppdrag av Gud. Att föra den sista existerande bibeln ifrån östkusten till västkusten i USA. Kanske inte så jobbigt tänker du...? -men d...

Presentation


Tjenare!

Sjukt kul att du är här (Y)

Den här bloggen är till för alla som vill läsa den! och har du några frågor kring det som står eller till mig så var inte rädd att fråga!

ha de gött // Niklas

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards